Kao jedan od ključnih problema budućih električnih automobila pored male autonimije baterija(problem koji je rešen sa upotrebom novih tipova litijum jonskih baterija koje trenutno omogućavaju domet do 160 kilometara) postavlja se i način za punjenje i zamena batrija na električnim automobilima.

Vozači budućih  električnih automobila ima će mogućnost tri načina punjenja baterija automobila:

Tehnologija zamene baterija

Ovaj način punjenja zasniva se na stanicama za zamenu  baterija.Primer za ove stanice jesu stanice za zamenu baterija koje  francuski proizvodjač Renault razvija u saradnji sa kompanijom Better Place.Proces automatske zamene baterija traje otprilike tri minute,što je isto vreme koje je potrebno za punjenje rezervoara goriva na benziskoj pumpi.Takodje ovaj proces zamene baterija je znatno čistiji i udobniji za vozača jer ne zahteva učešće vozača.Suština zamene baterija je u automatskom sistemu koji vadi ispražnjenu bateriju iz vozila,stavlja je na punjenje a u vozilo postavlja novu bateriju.

 

 

 

Tehnologija standardnog punjenja

Standardno punjenje vrši se pomoću električne mreže,pomoću priključka na 220V,koji ima snagu od 10A do 16A.Ovaj vid punjenja zahteva 6-8 sati konstantnog punjenja kako bi se baterija u potpunosti napunila.Ovaj način punjenja je najpogodniji za vozilo parkirano preko noći na privatnom parkingu ili za punjenje tokom radnog dana na javnim parkinzima.

 

 

Tehnologija brzog punjenja

Zasniva se na brzom punjenju koje će biti moguće na brzim punjačima u velikim gradovima.Ovi punjači radiće na 400V sa snagom od 32A do 63A što će omogućiti punjenje baterije automobila za 20 do 30 minuta.